tiistai 29. lokakuuta 2013

Fysiikka alkuun

Nyt on päästy vähän fysiikkaa alkuun. Täytyy kyllä sanoa, että onpas rajusti kaikki unohduksissa päästä. Ihan perusasioita. Tosin ne kyllä alkavat siitä palautumaankin ihan kohtalaisesti kuin on nyt lueskellut. Nyt on yli puolet ykköskurssista käyty ja tuntuu ihan kohtalaiselta. Ikinä en oikein noista voimavektoreista yms. ole piitannut mutta kyllä ne kuitenkin ihan selkeiltä vaikuttaa. 

Kivaa, kun tuntuu nyt alussa siltä, että tästä ehkä voikin tulla jotain. Muistan kyllä sen, että kohta vaikeutuu ja rajusti, mutta saahan tästä silti potkua :)

Kyllä sinne lääkikseen mennään. Ihan taatusti!!

9 kommenttia:

  1. Päädyinpä blogiis etsiessäni pääsykoeblogeja :) vaikka ite en lääkikseen ookkaan ens keväänä hakemassa, jään kyllä blogias seurailemaan! Tsemiä opiskeluun, ihailen sua, kun oot saanu itses lukemaan :D mulla tuntuu etten saa edes näitä lukion vähäisiä tehtäviä tehtyä..

    http://journeytiia.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  2. Olen seurannut blogiasi silloin tällöin kesästä lähtien ja on kiva että pidät tätä blogia, koska välillä tuntuu että on niiiin yksin tämän luku-urakan kanssa. Onhan sitä muita ihmisiä koko ajan ympärillä mutta vain toinen lääkikseen pyrkivä voi ymmärtää :) itselläni melko samanlainen tausta kuin sulla, olen kylläkin jo 3.vuotta kumpulassa ja viime keväänä viimein sain siitä tarpeeksi ja päätin että nyt on tehtävä päätös lääkishaaveen suhteen. Suuntaan nyt keväällä siis eläinlääkikseen. Mutta jaksele lukemisten kanssa! Itse olen paraillaan biologian kimpussa kun se on se minulle vaikein juttu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo niinhän se on, että on hyvä saada vertaistukea ;) Jaksele sinä myös :)

      Ollaankin varmaan Kumpulassa törmäilty jossain vaiheessa :D Mulle taitaa riittää tää yks vuos..

      Poista
  3. Moikka! Hurjasti tsemppiä kaikkeen, keväällä kiität itseäsi vielä näistä tuskasista opiskelutunneista!! Mun blogin puolella on "Lääkäriksi"-kirjan arvonta käynnissä vielä huomiseen, käyhän kurkkaamassa jos saisit siitä jotain inspistä ;)

    VastaaPoista
  4. Moikka! Haen myös ens keväänä lääkikseen ja nyt painin lukusuunnitelman kanssa.. en osaa päättää luenko yhtä ainetta kerrallaan vai kaikkia aineita vaihdellen. Sä ilmesesti luet eka fysiikat läpi?:) mille valmennuskurssille oot muuten menossa? Jos vaikka törmäillään siellä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi!

      Mä en oo menossa valmennuskurssille, koska ei ole rahaa :(

      Ajattelin nyt aloittaa sittenkin kemialla, koska se on mulle helpompi aine, ja näin ollen koetan saada itselleni motivaatiota kasvatettua :) Tsemppiäää!!

      Poista
  5. Heei, ootko vielä kirjottamassa tätä blogia? :) Vaikuttaa tosi mielenkiintoselta, ja olisin kyl innoissani seuraamas. Mä oon hakemas lääkikseen keväällä, mutta nyt tuntuu siltä että ei mitään mahollisuutta, kun en oo vielä ees alottanu ja multa puuttuu suurin osa biologian perustiedoista, mitä en oo lukiossa käyny.. Et niissä olis tosi paljon luettavaa, ja sit pitäis viä kerrata fysiikka ja kemia, eikä kemiakaan kovin vahva oo. Nyt kun kirjotan tätä niin tunnen kyl itteni ihan naurettavaks et ees sanon hakevani lääkikseen.. Valmennuskurssi on kyl keväällä (maaliskuussa), ja yritän tässä pian ennen sitä lukee ton biologian + kertaan fyssan ja kemman.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei! Joo kyllä olen kirjoittamassa, on vaan jotenkin niin pahasti tökkinyt lukeminen ettei oikein ole ollut kirjoitettavaa... Mutta tästä se taas toivottavasti lähtee :)

      Mulla kans tuntuu siltä, mutta toisaalta pitäis vaan psyykkisestikin asennoitua pääsemään sisään, että ois mahdollisuutta...

      Tsemppiä! Yhdessä sisään! :))

      Poista